Komfort pracy zdalnej
Takie firmy przetestowały już co prawda różne rozwiązania i narzędzia do pracy zdalnej, ale czeka jej jeszcze długa droga, aby dojść do perfekcji i na nowo stworzyć bezpieczne i komfortowe środowisko do komunikacji i zarządzania. Wszystko to będzie wymagało zmiany postaw i zasad kierowania podległym zespołem, a także wdrożenia nowych narzędzi. Według raportu Deloitte
2 część pracodawców, niezależnie od aktualnej sytuacji, podjęła już próby przeorganizowania pracy swoich zespołów, aby zapewnić im dobre samopoczucie podczas wykonywania zadań. Aż 45% badanych firm umożliwiło pracownikom więcej samodzielności w sposobie wykonywania pracy, natomiast 41% respondentów używa technologii, aby zapewnić sprawną komunikację i współpracę między ludźmi.
Najważniejsze jest zaufanie Jednak same rozwiązania technologiczne nie wystarczą. Praca zdalna wymaga od nas ponownego zdefiniowania interakcji w grupie, komunikacji, otwartości na zmiany oraz zaufania. W swoim artykule z 2017 roku Frank Kalman zaznacza, że ważne jest właśnie zaufanie, a nie sztywne trzymanie się zasad. Stwierdzenie to jest aktualne również dziś i pozostanie aktualne dopóty, dopóki w grę wchodzą relacje międzyludzkie, dobro pracowników i efektywna praca.