Na życzenie Klienta nasze projekty mogą być oceniane na kilku poziomach (zgodnie z modelem Kirkpatricka):
- Bezpośrednio po zakończeniu działań rozwojowych, uczestnicy wypełniają ankiety ewaluacyjne, w których oceniają swój poziom satysfakcji ze szkolenia, przydatność zakresu szkolenia w codziennej pracy oraz wiedzę i umiejętności trenerskie osób prowadzących szkolenie (ocena reakcji).
- Kolejny poziom (ocena uczenia się) jest podzielony na dwa etapy – przed szkoleniem uczestnicy wypełniają test wiedzy na dany temat. Po szkoleniu, wypełniany jest ten sam test, a porównanie wyników pokazuje, jak zmienił się ich poziom wiedzy.
- Na kolejnym etapie badane jest zachowanie uczestników i to, jakie zmiany zaszły w nim w efekcie szkolenia (ocena zachowania) – oddzielny projekt konsultingowy.
- Ostatnim elementem oceny jest oszacowanie, jak szkolenie wpłynęło na całą organizację i jakie korzyści jej przyniosło (ocena wyników) – oddzielny projekt konsultingowy.