Aktualności
Jak generować pomysły, czyli nowe szkolenie w ofercie SkillsCorner
Warsztat generowania pomysłów biznesowych i rozwiązań managerskich to bardzo efektywny model pracy z celem, którym jest znalezienie pomysłu, pokonanie trudności, odnalezienie najlepszego wyjścia – celuje bowiem w wypracowanie optymalnych rozwiązań konkretnych ludzi, w konkretnym czasie i miejscu, na użytek konkretnej organizacji. Sprawdza się on znakomicie w modyfikacji i projektowaniu nowej (w tym także postcovidowej) rzeczywistości organizacji – w dopasowaniu produktów do nowego typu odbiorcy oraz dostosowaniu usługi do nowych potrzeb rynkowych.
Pracujemy na tzw. „żywym organizmie" – czyli konkretnych tematach, realnych problemach, prawdziwych sprawach, analizujemy rzeczywiste case study danej firmy, danego zespołu. Praca warsztatowa kończy się wypracowaną pulą rozwiązań, na których można budować dalej, pracować na nich praktycznie od zaraz.

Jest to warsztat generowania pomysłów pomocnych w funkcjonowaniu firmy, managera lub przedsiębiorcy oraz każdego zespołu pracującego koncepcyjnie – zarówno na etapie początkowym jak i etapach późniejszych. Zajęcia odbywają się w grupie projektowej z danej firmy pracującej nad danym zagadnieniem, bądź w specjalnie dobranej grupie ekspertów i osób niezależnych, która generuje podczas warsztatu pomysły na użytek klienta. Najskuteczniejsze są działania w niewielkich grupach w systemie pracy 1-2 dni, najlepiej na wyjeździe, z dala od miejsca pracy.
Przykładowe obszary, którymi można się zająć pracując tą metodą:

  • pomysły na produkt, usługę, model zarządzania w organizacji;
  • tworzenie listy świadomych potrzeb i struktury w zakresie działań public relations i reklamy (m.in. strony internetowej czy strategii działań w social mediach);
  • pomysły na identyfikację wizualną i dźwiękową, tworzenie nazw, haseł reklamowych;
  • wypracowanie modelu zarządzania zespołem, procesów komunikacji, systemu motywacyjnego czy lojalnościowego;
  • tworzenie i zarządzanie misją i wizją firmy;
  • dopasowanie grupy docelowej – nawiązywanie, budowanie, podtrzymywanie i rozwiązywanie relacji;
  • skuteczne działania partnerskie i/lub sprzedażowe;
  • tworzenie zasad: kodeksu etycznego, dress codu, fundamentów współpracy i procesów komunikacyjnych;
  • i wiele innych.
Warsztat generowania pomysłów biznesowych i rozwiązań managerskich jest autorską hybrydą najskuteczniejszych spośród profesjonalnych technik, metod oraz narzędzi kreatywnego i twórczego myślenia. To warsztat z solidną sesją kreatywną: z elementami treningu twórczości (której część stanowi metoda Design Thinking) oraz elementami coachingu zespołowego i facylitacji, a także innych metod dobieranych indywidualnie do potrzeb danej organizacji i celu spotkania (arteterapia, ogrodocoaching, LEGO Serious Play, NLP, inne). Opcją dodatkową jest włączenie do procesu twórczego badania sposobu myślenia odbiorców produktu/usługi i praca na wnioskach (trenerka jest także licencjonowanym konsultantem MindSonar i posiada długa praktykę analizy i interpretacji wyników).
Szczegółowe informacje o warsztacie znajdziesz tutaj, a jeśli masz dodatkowe pytania, napisz do nas!
Autorką tekstu jest Agnieszka Nadstawna trener kreatywności i coach inteligencji emocjonalnej, a także arte-, biblio- i ogrodoterapeuta.

W branży szkoleniowej, eventowej i turystycznej (którym poświęciła, jako CEO, blisko dekady swojego życia zawodowego) skupiała się zawsze na innowacyjności i procesie twórczym, poprzedzonym procesami kreatywnymi. Sama mówi o sobie, że ma „niski próg nudy", więc wciąż potrzebuje twórczej stymulacji umysłu, a do tego cierpi na „nadprodukcję" pomysłów, co – w połączeniu – daje duże przeciążenie mózgu. Nauczyła się więc nimi zarządzać i generować je w efektywny niskoenergetyczny sposób, by od 15 lat, w roli trenera, dzielić się tą umiejętnością z ludźmi.

Proponowaną metodą – a dokładnie autorską hybrydą metod m.in. twórczego rozwiązywania problemów i myślenia projektowego – pracowała zarówno „jeden na jeden" z przedsiębiorcami, jak i z korporacjami oraz firmami z sektora MŚP. Wspierała zespoły, managerów i przedsiębiorców na drodze do m.in.: stworzenia kodeksu etyki na hali produkcyjnej firmy farmaceutycznej, opracowania złotej dziesiątki dobrej współpracy miedzy motoryzacyjnymi firmami partnerskimi, stworzenia dwóch spójnych i jednocześnie odrębnych wizerunków dwóch biur podróży zarządzanych przed ten sam zarząd, zbudowania struktury komunikacyjnej w firmie deweloperskiej skonfliktowanej z firmą macierzystą w oparciu o trudny i nieakceptowany przez zbuntowanych pracowników system informatyczny, wygenerowania pomysłów na nowe zastosowanie i sprzedaż produkowanego od lat krzesła w rodzinnym zakładzie produkcyjnym, ustalenia wiodącej usługi i grupy docelowej powstającej marki w branży beauty i innych.